Prowadzenie sklepu internetowego – o czym należy pamiętać?

Zastanawiasz się nad założeniem sklepu internetowego, ale nie wiesz od czego zacząć? A może już prowadzisz swój sklep, który wciąż nie przynosi oczekiwanych zysków. Obecnie prawie każdy może założyć e-biznes, ale nie każdy wie, z jakich podstawowych elementów powinien się składać. Zobacz, co powinien zawierać sklep internetowy!

Dowiedz się, jak założyć sklep internetowy!


Regulamin

Każdy e-sklep powinien posiadać regulamin. Co więcej musi on znajdować się w widocznym miejscu na stronie, tak aby każdy klient, odwiedzający stronę miał możliwość jego sprawdzenia. Informacje jakie należy m.in uwzględnić w regulaminie to:

  • pełna nazwa firmy, adres jej siedziby, numer NIP
  • dane kontaktowe, adres e-mail, telefon
  • adres, gdzie klient może składać reklamacje (jeśli różni się od adresu firmy)
  • dostępne formy płatności i rodzaje dostawy
  • możliwość wystawienia faktury, paragonu
  • polityka zwrotu towarów oraz wyjaśnienie procedury zwrotu
  • procedury i polityka reklamacji
  • informacje o prawie do odstąpienia od umowy przez klienta oraz sposobie, w jaki może to zrobić
  • treść gwarancji i usług posprzedażowych
  • zawarcie wszystkich kosztów, uwzględniając także koszty dodatkowe
  • polityka ochrony danych

Polityka prywatności/pliki cookies

Klienci muszę być poinformowani o polityce prywatności danego sklepu, czyli o tym w jakiś sposób są zbierane i przetwarzane ich dane osobowe. Odwiedzający serwis lub kupujący musi wyrazić zostawiając swoje dane musi wyrazić zgodę na ich przetwarzanie. W przypadku, gdy taka zgoda nie zostanie udzielona, sklep nie może zrealizować zamówienia klienta. Poprawna polityka prywatności powinna zawierać informacje: kto zbiera i kto jest administratorem danych, w jaki sposób są one chronione i do czego wykorzystywane.

Bezpieczeństwo

Certyfikat SSL to narzędzie do szyfrowania danych przesyłanych drogą elektroniczną pomiędzy użytkownikiem a serwerem, w celu uniemożliwienia przechwycenia poufnych danych. Certyfikat ten jest dla konsumentów gwarancją bezpieczeństwa – są pewni, że łączą się z właściwym serwerem.

Powyższe elementy stanowią podstawę każdego sklepu internetowego. Konkurencja w e-biznesie jest duża, zatem należy stale rozwijać swój sklep i budować zaufanie do swojej marki.